لینک های مفید

تعداد بازديد اين صفحه: 14942
تعداد بازديد کنندگان سايت: 85848166 تعداد بازديد زيرپورتال: 1929540 اين زيرپورتال امروز: 408 سایت در امروز: 2963 اين صفحه امروز: 1

نوار راهبری


      معرفی واحد

***

واحد فناوری اطلاعات مجتمع آموزشي پزشكي درماني امام علي ع  بمنظور تبدیل کلیه فرایندهای پر حجم و خطا پذیر انسانی و کاغذی به فرایند های کامپیوتری در این واحد درمانی راه اندازی گردید. از بدو فعالیت این واحد تلاش گردیده تا  از مراحل  پذیرش تا روند ترخیص مراجعین در بخش درمان تسهیل و نیز یکپارچه سازی اطلاعات ودسترسی آسان به اسناد مالی ، پرسنلی و بایگانی اسناد مدارک پزشکی در واحد های اداری درمانی حاصل گردد،بدین منظور همکاران این واحد سعی نموده اند با بکار گرفتن توان و تجربه خویش جهت شناسایی مسایل و یافتن بهترین راه حل ها و ابزارها به اهداف فوق دست یابند،که ماحصل تمامی تلاش ها و تجربه ها تاکنون، فعالیت در حوزه های زیر است :

1.       پشتیبانی نرم افزار HIS

2.       پشتیبانی سخت افزار و شبکه

3.       پشتیبانی پورتال اینترنتی

4. پشتیبانی نرم افزار MIS

در ادامه به شرح فعالیت هر یک از این واحد ها خواهیم پرداخت.

1.     پشتیبانی نرم افزار HIS

هدف از فعالیت این بخش رفع نیاز تمام وقت بیمارستان نسبت به نرم افزار پرکاربرد و ضروری HIS  می باشد.کاربری این نرم افزار برای کابران تازه کار نیاز به آموزش های طولانی مدت،برای کاربران با تجربه نیازمند رفع اشکال احتمالی در عملکرد و در صورت نیاز پیگیری از شرکت فراهم کننده نرم افزار بنام رایاوران توسعه می باشد.همچنین تعامل با شرکت رایاوران توسعه جهت بروز رسانی ویژگیهای نرم افزار، ارسال نیازها و در خواست ها در چارچوب قراردادهای فی مابین را می توان ذکر نمود.تهیه اطلاعات پشتیبانی از بانک های اطلاعاتی موجود در زمان های منظم،دریافت آموزش های جدید و بروز رسانی دانش کاربران،تعامل با تمامی سازمانهای بیمه ای و رعایت قالبهای توافق شده از دیگر عمده فعالیت های این بخش می باشد.همکاران این بخش در تمامی ساعات شبانه روز آماده همکاری با تمامی بخش های مرتبط با نرم افزار می باشند از جمله نرم افزار های HIS این مرکز میتوان به 1-سیستم پذیرش کلینیکی و پاراکلینیکی و بستری 2- سیستم رزرو غذا بیماران 3- سیستم جوابدهی آزمایشگاهی 4- سیستم تعاریف خدمت و بیمه ها 5- سیستم انبار دارویی و فروش دارو 6- سیستم اطلاعات عمل 7- نوبت دهی اینترنتی 8- صندوق 9- ترخیص و درآمد 10- ایستگاه پرستاری 11- سطوح دسترسی ها 12- گزارش گیری 13- دیسکت بیمه ایی و سایر نام برد

2.     پشتیبانی سخت افزار و شبکه

جهت پیاده سازی و بهره برداری از نرم افزار HIS و MISنیازبود تا ابزاری در خور شان و اهمیت کار بیمارستان تهیه گردد لذا از ابتدا همکاران این بخش با نگرشی بلند مدت و توسعه گرایانه نیاز سنجی و نسبت به تهیه کاراترین و جدیدترین سخت افزار مورد استفاده کامپیوترها و ابزارآلات شبکه اقدام نموده اند،که این نگرش امروزه نیزدر طراحی،پیاده سازی و پشتیبانی پیروی می‌گردد.راه اندازی و نگهداری انواع بسترهای شبکه،شبکه داخلی و شبکه با کاربری اینترنت پرسرعت که به دو فرم کابلی و بدون کابل جهت دسترسی آسان پزشکان ،اعضای هیت علمی و کارمندان،فعال  است از دیگر اقدامات این بخش می‌باشد. بروز رسانی دانش نگهداری سخت افزارو آموزش های صحیح و جدید به کاربران را از دیگر وظایف این بخش می توان برشمرد.

3.     پشتیبانی پورتال اینترنتی

پرسنل این بخش با به نمایش گذاشتن کوشش ها و مساعی تمامی همکارانمان در کلیه بخش ها اعم از درمانی و اداری و مالی،در پورتال بیمارستان شهید باهنر موجب می شوند تا شما عزیزان از آخرین دستاوردها و خدمات رسانی ها مطلع گردید که این امر موجب صرفه جویی در وقت بیماران جستجوگر خدمات وحداکثر بهره برداری از ظرفیت های موجود در بیمارستان شهید باهنر کرج می‌گردد.از دیگر اهداف راه اندازی پورتال بیمارستان شهید باهنر دریافت نظرات و پیشنهادات شما عزیزان نسبت به عملکرد تمامی بخش های بیمارستان وهمچنین اعلام نظرات و مشارکت بیمارستان در فعالیت های اجتماعی و روزمره مانند سایر اقشار جامعه می باشد.

 4.    راه اندازی اینترنت تحت شبکه

در سال 92 جهت کنترل واحد ها و کاهش هزینه مطالعات و بررسی های لازم جهت تخصیص اینترنت به شبکه داخلی صورت گرفت و همکنون اختصاص اینترنت به واحد ها با محدودیت سایت ، زمان و حجم استفاده قابل مدیریت و پشتیبانی میباشد.

5.    اتوماسیون داخلی فرجام

در مرداد ماه سال 92 اتوماسیون فرجام تحت دانشگاه علوم پزشکی البرز در این مرکز راه اندازی گردید و طی آن چند مرحله آموزش دوره ای به پرسنل این مرکز(در 3جلسه) و آموزشهای حضوری و تلفنی به پرسنل دارای کارتابل داده شد همکنون این مرکز از بخش مکاتبات نامه ها که بیش از 115 کاربر دارد استفاده مینماید. از سال 94 سیستم حقوق و دستمزد و پرسنلی فرجام به قابلیت های اتوماسیون این مرکز اضافه شد و قابل استفاده می باشد.

6.    نوبت دهی اینترنتی ، حضوری و تلفنی

نوبت دهی حضوری و تلفنی درمانگاه تخصصی این مرکز در خرداد ماه سال 91 و نوبت دهی اینترنتی درمانگاه تخصصی در تیرماه سال 91 راه اندازی گردید و آماده استفاده برای مراجعین محترم میباشد

7.    سامانه ارسال و دریافت پیامک

سامانه ارسال و دریافت پیامک در آذر ماه سال 92 جهت استفاده بهینه از قابلیت های آن مانند اطلاع رسانی به مراجعین و پرسنل و همچنین دریافت پیشنهادات و انتقادات از سوی مخاطبین راه اندازی گردید

8.    راه اندازی و نصب آنتی ویروس تحت شبکه

 

آنتی ویروس معرفی شده دانشگاه علوم پزشکی البرز در این مرکز راه اندازی و بر روی سیستم های تحت شبکه نیز نصب گردیده است تا بتوان بستر امنی برای شبکه داخلی و سیستمها فراهم نمود
9.    پشتیبانی از نرم افزار MIS
هدف ازفعالیت این بخش رفع نیاز تمام وقت بیمارستان نسبت به نرم افزار پرکاربرد و ضروری MIS  می باشد
از جمله این نرم افزار میتوان به نرم افزار اطلاعات پرسنلی ، حقوق دستمزد ، حضور غیاب ، حسابداری و دبیرخانه اشاره نمود
10. اجرای سیستمی طرح تحول سلامت طبق دستورالعملهای وزارت بهداشت و نظارت بر سیستم
11.
 نظارت بر ارسال اطلاعات به سامانه سپاس (سامانه پرونده الکترونیک سلامت) 
12. مدیریت و نظارت بر سطوح دسترسی های کاربران

شماره تماس مستقیم : 02632505055
شماره تماس: 02632527575 - داخلی 228

 

 

سه‌شنبه 31 ارديبهشت 1398   02:29:47

تقویم

<>
شيدسچپج
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031